гиревой спорт = girevoy sport =kettlebell lifting

KB 2

Už za měsíc nás čeká v mojí tělocvičně megga akce, a já půjdu dál a budu ještě troufalejší, i pro samotnou ČR to bude megga akce. Pro příznivce Železné koule to je zcela zásadní a jedinečné, ale stejně tak jedinečné by to mělo být pro vzpěrače, liftery, crossfiťáky ad., protože to, co se bude vyučovat, se hodí pro všechny z Vás a dostane Vás to do úplně jiné dimenze.

25.11. až 26.11. máte jedinečnou možnost trénovat s mistrem světa v Kettlebell liftingu, tvůrcem několika světových rekordů, žákem P.Tsatsoulina, zakladatelem asociace atd. atd…a to pouze v mé tělocvičně 2HaSance v Přelouči. Pojďme si tedy představit, co to vlastně Kettlebell lifting je.

Co je Kettlebell asi nemá cenu vysvětlovat těm, co mají zájem o tento workshop. Nicméně jen malá ochutnávka z historie. Všichni víme, že jde o železnou kouli s madlem. Původně tato ruská koule byla bez madel a sloužila jako závaží na tehdejších trzích carského Ruska k vážení. Odtud už byl jen malý kousek, aby se tehdejší chasníci měřili v různých disciplínách s touto železnou koulí. To jen jak to celé vlastně začalo v dávné historii.

Jelikož jsem poloviční Rus, a jsem na to sakra hrdý. Bude Vám asi jasný, že mám k této zemi hodně silnej vztah, a stejně tak k lidem tam žijícím. Možná to mnohé z Vás bude štvát, ale je mi to jedno. Mám prostě Rusko rád, mám rád lidi, mám rád kulturu, a mám rád jejich sílu, kterou oplývají skoro všichni muži tam žijící. Oni si na rozdíl od nás stále udržují výbornou fyzickou kondici. V Rusku není nic neobvyklého, když potkáte na hřišti 60 leté pány, kteří shybují na hrazdě, dělají kliky, tak že prostě nechápete. V Rusku se totiž uchovalo to, co se u nás už dávno vytratilo…., ale to jsem zase trochu jinde. Zpět ke kettlebellu, a speciálně pak k tomu co nás čeká:

Kettlebell lifting.

 kb

 

Když si to slovo rozebereme je to asi tak:

Kettlebell = železná koule + lifting = zdvihání, vzpírání atd….

Tak a teď jak to tedy je…. Vrátím se zase kousek v čase do 60 let minulého století. Jak už bylo řečeno Kettlebell rusky GIRJA měl v tehdejším SSSR už dlouhou tradici, a právě v období 60 let minulého století je ze zábavy povýšen na standardní sport rusky: гиревой спорт = girevoy sport (kettlebell lifting)

Sport jako takový se skládá ze tří cviků (liftů): tzv. SNATCH, JERK a LONG JERK

SNATCH:

Kettlebell  je zhoupnutý tzv. swingem (pohyb kdy se KB houpe) a je otočený jednou rukou od kolen až po hlavu v jediném pohybu

JERK:

V každé ruce je jeden kettlebell na úrovni ramen. Kettlebelly musí být stabilizované v tzv. ‚rack position‘ odkud se musí kettlebelly dostat nad hlavou (speciální technika – jerk – trh). Tato technika může být provedena i jedním kettlebellem (jednoručně)

LONG JERK:

Dva kettlebelly se od kolen dostanou na úroveň hrudníku, odkud jdou jerkem až nad hlavu. Tato technika může být opět provedena pouze jedním kettlebellem.

russian kettlebell 1

Soutěž se obvykle ze dvou kategorií:

  1. Biatlon
  2. Dlouhý cyklus

Biatlon – Girevik (ten kdo cvičí s kettlebellem) provádí série jerků po dobu deseti minut, po kterých následuje série snatchů po dobu deseti minut.

Dlouhý cyklus – Grirevik provádí série long jerků po dobu desti minut.

Soutěžní schválené váhy jsou: 1- pood (16 kg), 1,5 – pood (24kg) a 2-pood (32kg). Všechny kettlebelly mají stejnou velikost, jediné čím se liší je jejich barva (žlutá, zelená a červená)

Tak už víme v čem se soutěží, jaké jsou kettlebelly, jak se od sebe liší, kolik váží atd. Je tedy na čase ujasnit si také trochu terminologii používanou ve spojení s železnou koulí.

Rack of kettlebells

 

Termilogie:

KB – zkratka označující kettlebell

Pendulum – dráha, kterou provede KB od kolen do vrcholné pozice swingu

Swing – kyvadlový pohyb (dráha) od kolen před hrudník (do výšky očí). Základní cvik s KB. Může být proveden obouruč nebo jednoruč

Russian swing – výše popsaný

American swing – modifikace ruského swingu

Backswing – část pohybu, kdy se KB pohybuje dozadu mezi nohy

Upswing- opak backswingu, KB se pohybuje dopředu do horní pozice swingu

Rack position – tzv. V pozice ramen, předloktí a zápěstí, kde KB ,,odpočívají,, mezi opakováními Jerků nebo Dlouhého cyklu

Clean – pohyb KB který se skládá z pohybu nohou a boků z pozice swingu do Rack position

OAJOne Arm Jerk – jednoruční Jerk (typické hlavně pro ženy) – pomalu vyjímán ze sportu

OALC – one arm long cycle – dlouhý c. s jedním KB (typické pro ženy) – pomalu vyjímán ze sportu

Triple extension – plné napětí boků, kolen a kotníků, které produkuje sílu na vypuštění KB do overhead position (nad hlavu).

TALC – two arm long cycle – dlouhý cyklus se dvěma KB (typické pro muže, ale už i pro ženy)

Lockout – když jsou ruce plně propnuté v overhead p. a kolena jsou propnutá (rovná)

Snatch – pohyb KB, který využívá nohou a boků k tomu, aby se dostal KB ze swingu do overhead p.

Jerk – pohyb KB využívající triple extension k vypuštění KB z rack p. do overhead p.

Terminologie jako taková je mnohem rozmanitější, ale to už bych v tom udělal totální bordel. Gregor je zastáncem jednoduché terminologie a bohatě postačí, když si budete pamatovat swing, jerk, snatch, co je biatlon, dlouhý cyklus a jaké druhy KB používáme plus jejich barvy.

Nebudeme dělat z jednoduchých věcí složité stačí to, že to dělají ,,odborníci,, na slovo vzatí, kteří vymyslí na každou hovadinu minimálně tři odborné názvy….

Jednoduchej EXAMPL😊:

Nás na škole učili tricepsový klik (odborná terminologie), a všichni ,,super trenéři,, používají tricepsové dipy. V dipu si maximálně máčím nachos.

Je to asi prostě super sexy, bejt cool hustej trenér….chápu, že pro některé cviky třeba není český ekvivalent…a já sám je někdy nepoužiju, ale nesnažím se být za každou cenu JÚÚESEJ, abych byl HUSTOKRUTOPPŘÍSNEJ KRÁL JELIMÁN

Takže jednoduše, účelně a hlavně FUNKČNĚ.

GIREVOY SPORT je seriózní sport, kterému se po světě věnuje velká spousta lidí, pořádá se spousta soutěží, Girevici se předhání v překonávání rekordů. A víte, co je nejvíc? Získáte ohromnou, ale ohromnou sílu, ale nevypadáte jak nafouklé ,,NUKLEÁRNÍ HOVADA,, prostě jste silní, neuvěřitelně pohybově vybavení, zdraví (protože cvičení s KB je zdraví prospěšné a to tak, že likviduje svalové disbalance, léčí bolavé klouby, rovná lidi atd.)

Příklad síly cvičení s KB: Jen díky 100 swingům denně jsem byl schopný za 2 měsíce bez cíleného trénovaní zvedat více jak 200 kg na mrtvý tah. A to jsem cvičil naposledy mrtvolu na střední škole. A upřímně by mě nenapadlo, že jsem schopný něco takového udělat bez tvrdého tréninku. Ani prd každý den 100 swingů s KB 20, 24, 28, 32, 36 kg a prostě to tam bylo. A vím, že jsem schopný jít ještě dál, ale nepotřebuji to, třeba v budoucnu.

Od té doby také nevím, co je to bolest zad, mé poničené ramena z rugby jsou vyléčená, operované koleno funguje jako nikdy, spálil jsem podkožní tuk, mám velkou sílu  a mohl bych pokračovat.

Za mě je KB je strop. Jednoduchost, účelnost, efektivnost, krása pohybu. S KB si připadám jako staří siláci, kteří zvedali obří železa.

A teď se zamyslete, co se stane, když se dostanete do rukou mistra světa, tvůrce několika rekordů? Kam se asi dostanete, kde budou hranice, jestli vůbec nějaké jsou?

gregor_sobocan_bw

Jak jsem řekl, bude nás učit mistr nad mistry první oficiálně certifikovaný žák Pavla Tsatsoulina novodobého otce KB.

Nevím, koho víc bychom mohli do ČR dotáhnout, aby nás učil se ŽELEZNOU KOULÍ. Proto pokud máte zájem neváhejte, protože tato možnost se nebude jen tak opakovat. (počet míst je omezen)

No a v dalším článku se dozvíte, kdo nebo co je Gregor. Jak to dělá, a proč to dělá, tak jak to dělá.

V případě zájmu se registrujte zde:

 

1ní den

2hý den

Platbu provádět na účet: 2401059192/2010

!!! Do poznámky platby Vaše jméno !!!

 

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.

    • Nadpis formuláře

      Text formuláře

    • Kategorie